roybarnier.reismee.nl

Singapore en de eerste dagen

Hallo Allemaal!

Na een veel te lange reis en met nog een flinke jetlag zijn we een beetje gesetteld in Sydney.

Het begon allemaal met de vluchten naar Dubai en Singapore. De allereerste keer in de A380 en ik heb toch wel mijn ogen uit gekeken, wat een groot bakbeest is dat. Het was een nacht vlucht dus ik dacht wel wat te kunnen slapen maar dit viel vies tegen. Gelukkig was er een veel te groot aanbod aan films dus ik heb me wel kunnen vermaken.

6 uurtjes later waren we geland op Dubai en was het haasten naar de aansluiting en moesten we met de trein naar de andere kant van de terminal. Snel inchecken en we waren op weg naar Singapore. Ook deze vlucht weer veel film en series gekeken want slapen lukte niet echt.

Na 7,5 uur eindelijk geland in Singapore en opgehaald en naar het hotel gebracht. Toen we de terminal uitliepen was het wel even wennen aan de temperatuur. Het was ondertussen al 22:00 en het was nog 31 graden. Na een goede nacht slapen was het al weer vroeg op want we werden om 08:30 opgehaald voor een city tour. In 2,5 uur verschillende wijken gezien (Chinatown, Little India en het Business District), op een aantal plekken wat foto’s gemaakt en door de botanische tuinen gewandeld.

Na de tour zijn we weer bij het hotel gedumpt en toen begon het lange wachten, de vlucht naar Sydney was namelijk om 23:50 pas. Gelukkig mochten we bij het hotel nog zwemmen wat met dat benauwde weer erg relax was.

Om 19:00 zijn we weer opgehaald bij het hotel en na wat gegeten te hebben en even de lokale Starbucks uitgeprobeerd te hebben konden we weer gaan boarden. Helaas was dit vliegtuig een stuk kleiner waardoor de beenruimte een stuk krapper was als voorheen, erg fijn als je er ruim 8 uur in moet zitten. Ondanks dat ik erg gaar was heb ik niet echt veel kunnen slapen.

Na wederom een erg vermoeiende vlucht kwamen we dan eindelijk aan in Sydney. Bagage konden we snel ophalen en toen stond de douane te wachten. Na de vele afleveringen van Border security etc. gezien te hebben dacht ik dat dit wel eens lang kon duren. Nou, ik heb er nog geen minuut gestaan en kon zo doorlopen. Er werd niet eens de moeite genomen om mijn Visa te controleren. De rest kon ook zo doorlopen en nog steeds wat verbaasd gingen we de chauffeur opzoeken die ons naar het hostel zou brengen.

Bij het hostel aangekomen eerst even opgefrist en daarna de omgeving wat verkent en vroeg te bed gegaan.

Zaterdag eerst wat boodschappen gehaald en vervolgens met de trein richting Bondi beach. Hier heel de middag liggen lamballen en zelfs met de zonnebrand van hier toch een beetje verbrand.

Zondag de toerist uitgehangen en bij het opera house en de Harbor bridge wezen kijken. Daarna nog de stad ingedoken en wat eten gekookt.

Vandaag (maandag) hebben we onze introductie gehad. Hierbij een hoop informatie gekregen over het OV, reistips, en hoe we het beste aan werk kunnen komen. Ook kwam er een surfdude langs die zo enthousiast was dat we allemaal volgende week op kamp gaan. Ben benieuwd hoe ik het er vanaf ga brengen :P

Komende dagen ga ik Sydney verder verkennen en ik zal proberen om komend weekend weer iets van een verhaal proberen te typen.


Reacties

Reacties

Zuslief

Leuk om te lezen! Alsjeblieft maak filmpjes van het surfkamp want ik ben heel benieuwd hoe dat gaat! Doe iedereen de groetjes en ik spreek je snel weer! Liefs, je zus

Monique Barnier

Ben blij dat je zo enthousiast bent en de foto's zijn super gaaf. Laat Bas foto's maken van jou op een surfplank :-) ( ook als je valt hahaha)
Dikke kus X

Mark van Stuivenberg

Hoi Roi,

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen bent en dat je het naar je zin hebt. Wél raar dat je zo door kon lopen bij de douane in Australië. Dat is toch wel anders als ik wel eens op TV gezien heb bij het programma "Border Security", al zie je daar vooral veel van die Aziaten die proberen met vreemde etenswaar of andere organische zooi Australië binnen te komen :-)

Ga vooral genieten en blijf schrijven in je blog. Dan hebben we ook nog wat leuks te lezen op kantoor. Doe er dan ook meteen wat meer mooie foto's en video's bij, dan zijn we hier nóg jaloerser met al die schijtregen en klote sneeuw hier in ons koude kikkerlandje ;-).

Groeten van al je (ex)collega's bij i-LEVEL

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active