roybarnier.reismee.nl

Oud en nieuw en begin Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Het heeft even geduurd maar hier is weer een update van het reizen. Op moment van schrijven zit ik in Wanaka, Nieuw-Zeeland en ben ik weer in de bewoonde wereld beland na het afreizen van de westkust.

Bij mijn vorige blog was ik gebleven bij oud en nieuw dus zal hier verder gaan.

Oud en nieuw:
Zoals je misschien wel verwacht had is het de dagen voor oudjaar rete druk in en om Sydney. Overal waren ze al bezig met de voorbereiding van het grote feest. Verschillende dagen hadden we rondgekeken voor kaarten van een van de besloten feestjes maar alles was al lang en breed uitverkocht. Gelukkig hoorde we via via dat er bij Luna park, en soort mini attractiepark aan het water bij de brug, ook een feest organiseerde waar nog kaarten voor waren. Voor 169 dollar mochten we heel de avond gebruik maken van alle attracties en hadden we super plaatsen aan het water. We hoefde dan ook niet lang na te denken en hebben de kaarten gekocht.

Oudjaar was dan eindelijk aangebroken en vanaf 10 uur 's ochtends liepen ze al met bier, wijn en champagne rond in het hostel. Wij zelf hebben rustig aangedaan die dag en na wat gegeten te hebben in de stad zaten we in de trein naar Luna park. Hier echt een super avond gehad waarbij we nog wat bekende tegen zijn gekomen en rond half 11 verzamelt aan de pier voor het vuurwerk. Iedereen had drinken bij dus het was een grote gezellige boel. En toen was het 12 uur en heb ik de mooiste vuurwerk show in mijn leven gezien. Ik had al wat filmpjes van vorige jaren gezien maar om er nu zelf bij te zijn was echt super.
Hierna maar weer verder gegaan met drinken en het thuisfront gebeld.

Nieuwjaarsdag:
Uitslapen zat er helaas niet in want we hadden met nog 2 andere Nederlanders afgesproken om bij de nieuwjaarsduik te gaan kijken op Bondi beach. Op weg naar het station had ik er wel spijt van want ik kon goed merken dat het de avond ervoor erg gezellig was geweest. Eenmaal aangekomen op het strand keek je je ogen uit. Er stond een zee van mensen met Oranje mutsen en alle locals snapte er geen zak van waarom we met een muts op daar stonden, het was namelijk 35 graden. Als je dan uitlegde dat we dit in Nederland ook doen stonden ze je echt aan te gapen of je wel helemaal goed was.
Na gezellig wat gepraat te hebben ging iedereen het water in en werd er aan alle kanten gefilmd, dus we hebben waarschijnlijk het nieuws ergens gehaald :-).
Na afloop terug naar het hostel en 's avonds een Hollandse party in de bar met (helaas) Nederlandse muziek, bitterballen en Heineken. De dagen erna hebben we rustig aan gedaan en zaken voorbereid voor Nieuw-Zeeland.

5 Januari was het dan zover en zaten we om 06:00 al in de trein richting het vliegveld van Sydney. Na een snel ontbijtje het vliegtuig in en 3 uur later stonden we in Christchurch. Nadat we door 25 man en een hond waren gecontroleerd op elk mogelijk gevaar stonden we dan in Nieuw-Zeeland. Meteen een teleurstelling want het was maar 14 graden en het regende, beetje jammer als je uit de hitte van Australië komt.
De volgende dag was het weer wat beter en zijn we de stad ingegaan. De stad zelf voelt nogal dood aan, er is niks te doen en bezienswaardigheden zijn er ook niet. Wel is er nog veel te zijn van de aardbeving van een aantal jaar terug. Die avond nog wat andere Nederlanders tegen gekomen in het hostel en op tijd gaan slapen want de volgende dag vertrekken we met de Kiwibus (Kiwi Experience) naar het volgende stadje Nelson.

De komende maand (tot 5 februari) reizen we eerst het zuider eiland rond om daarna via de pond via Wellington het noorder eiland rond te reizen. Op dit moment zit ik weer in de bewoonde wereld na een week in het regenwoud door gebracht te hebben. Elke dag waren we vroeg op en hadden we allerlei dingen gepland waardoor ik geen tijd heb gehad voor de blogs. Vanaf morgen zit ik 5 dagen in Queenstown dus dan zal ik nog een blog maken van de belevenissen van de eerste week in Nieuw-Zeeland.

Foto's is nog wel een dingetje want dat is een ramp met de wifi hier. Zal is kijken of het via Facebook makkelijk gaat maar dit vermeld ik nog wel.


Tot de volgende!

Reacties

Reacties

Paul en Ester

Gaaf zeg, lekker genieten en veul mooie dingen zien en beleven.

mia van leeuwen

zoals je ziet hou ik je in de gaten veel plezier !!!

Robert Vergeer

Leuk om te lezen allemaal. Groetjes vanuit een koud en nat Nederland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active